Όλο το σχέδιο για την ένταξη των γερμανικών λεωφορείων στις γραμμές του ΟΑΣΘ

Βαγγέλης Στολάκης

Τον οδικό χάρτη με τον οποίο θα «ταξιδέψουν» τα πενήντα λεωφορεία, που θα αγοράσει ο δήμος Θεσσαλονίκης από την Λειψία της Γερμανίας, στους δρόμους της πόλης αποκαλύπτει σήμερα η «ΜτΚ». Τα λεωφορεία αναμένεται να ξεκινήσουν να εντάσσονται στις γραμμές του ΟΑΣΘ σε περίπου 1,5 μήνα από σήμερα, ενώ εκτιμάται ότι η διαδικασία θα ολοκληρωθεί λίγες ημέρες πριν την διοργάνωση της φετινής ΔΕΘ. Της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που δίνει το δικαίωμα στον δήμο να αξιοποιήσει χρήματα από τα ανταποδοτικά οφέλη για την αγορά των οχημάτων, θα ακολουθήσουν υπογραφές δυο προγραμματικών συμβάσεων και επίσκεψη κοινού κλιμακίου του δήμου και του ΟΑΣΘ προκειμένου να πραγματοποιηθεί έλεγχος των λεωφορείων πριν αυτά αγοραστούν.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΜτΚ» στην αυριανή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου (που θα πραγματοποιηθεί με τηλεδιάσκεψη) αναμένεται να συζητηθεί και να εγκριθεί η προγραμματική σύμβαση μεταξύ του δήμου Θεσσαλονίκης και του ΟΑΣΘ. Σχεδόν παράλληλα με την συνεδρίαση του οργάνου θα συνεδριάζει και το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού, προκειμένου το διοικητικό συμβούλιο να λάβει αντίστοιχη απόφαση και να ξεκινήσει βήμα βήμα η υλοποίηση του σχεδιασμού για την αγορά μάξιμουμ πενήντα οχημάτων με λεφτά από τα ταμεία του δήμου Θεσσαλονίκης από τον αδελφοποιημένο δήμο της Λειψίας στην Σαξονία της Γερμανίας.

Πρόκειται ουσιαστικά για την πρώτη επίσημη παρουσίαση του σχεδιασμού του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα και των στενών του συνεργατών μετά και το «πράσινο» φως που άναψε η κυβέρνηση με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου στην αξιοποίηση χρημάτων που προέρχονται από ανταποδοτικά τέλη και τα οποία προορίζονται αποκλειστικά για υπηρεσίες ηλεκτροφωτισμού και καθαριότητας. Όπως αποκάλυψε η «ΜτΚ» και το makthes.gr η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ και συνυπογράφεται από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο «έλυσε» τα χέρια του Κωνσταντίνου Ζέρβα και τα ταμεία του δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε να δοθεί η δυνατότητα να αξιοποιηθούν χρήματα από τα ανταποδοτικά τέλη για την βελτίωση των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Το νομικό πρόβλημα για την αγορά των 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων αντιμετωπίστηκε με ειδική νομοθετική ρύθμιση σε Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που αφορά σε «Περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορονοϊού COVID-19 και την επάνοδο στην κοινωνική και οικονομική κανονικότητα». Η ΠΝΠ δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ (1/5/2020, αρ. φύλλου 90, τεύχος πρώτο, άρθρο 29ο).

Η πρόταση του Κωνσταντίνου Ζέρβα, που συμμετέχει στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ παρουσιάστηκε στον πρόεδρο του Οργανισμού Γιώργο Σκόδρα και συζητήθηκε σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη με τον υπουργό, τον υφυπουργό και τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες η ιδέα για την έκδοση ΠΝΠ ανήκει στον κ. Καραμανλή, ο οποίος φέρεται να δεσμεύτηκε πως θα βρει την λύση ώστε να αντιμετωπιστεί το νομοθετικό εμπόδιο για την αξιοποίηση των χρημάτων αυτών. Το συνολικό ποσό που θα δαπανήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης αγγίζει το 1.000.000 ευρώ, ενώ το κάθε όχημα του δήμου Λειψίας, το οποίο είναι δεκαετίας, κοστίζει 11.500 ευρώ.

makthes

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Skip to content

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο